Popular Posts

Editor'S Choice - 2020

To lead

Pin
Send
Share
Send

DEAR OUR MOTHER!

The wonderful holiday that we celebrate today gives us the opportunity to once again express to you infinite gratitude for all that you have done for us.

DEAR COLLEAGUES, DEAR FRIENDS!

On November 21, for the 27th time, we celebrate our professional holiday - the Day of the employee of the tax authorities of the Russian Federation.

For these nearly three.

This was discussed at the solemn meeting of the district tax inspectorate, dedicated to the Day of the employee of the tax authorities of Russia on November 21.

Head of the Inspectorate of the Federal Tax Service of Russia for the Vsevolozhsk District Valery Kotlyarov.

On November 24 and 25, festive events dedicated to Mother's Day will be held in the Leningrad Region, the Vyborg Castle will host the twentieth local history readings, and the regional festival-contest will be held in Otradnoe.

57 regional specialists successfully completed the Presidential training program.

In 2018, training under the Presidential Program, organized by the regional training fund, was held in person and in absentia.

The Leningrad Region negatively assesses the bill that allows federal cities to postpone the transition to new rules for the collection and disposal of garbage.

The document was considered in the first reading of the State.

Additional funds from the regional budget have been allocated to improve the reliability of water supply in the Kirovsky, Slantsy and Vyborg districts.

According to the committee on housing and communal services of the Leningrad region, funds in the amount of 447.

November 23 at 14.30 in the cultural and leisure center "Yuzhny" will open the exhibition "Let there be no war ever!" (Leningrad Region, Vsevolozhsk, Moskovskaya St., 6.

On November 23, at 12:00, the regional holiday of students of vocational education organizations of the Leningrad Region “Golden Hands - 2018” (Leningrad Region, the city of Sosnovy) will be held at the Sosnovoborsk Polytechnic College.

The Ministry of Economic Development of Russia has completed accepting applications from subjects of the Russian Federation to participate in the contest "The best MFC of Russia 2018". Leningrad region participates in three nominations.

TV Vesti 24, news feed Vesti

update rss news of the hour Ɔ The latest news of the day and hour, rss media news feed today and now, direct links to the main news online.

RSS news feed Vesti ru vesti.ru

News of the hour Vesti ru, online newspaper and TV Vesti 24 VGTRK.

TV Vesti 24 RSS feed of Pro format and Vesti ru archive

Y YANDEXG GOOGLE@ MAIL.RU

CLASSMARKS. IN CONTACT WITH . FACEBOOK . TWITTER

Vesti FM

News 24

TASS news of the hour, Rossiyskaya Gazeta, Interfax, Regnum, RBC, Vedomosti, Lenta ru, Rosbalt, Pravda, Izvestia, Russian line, Union of Russia and Belarus BELTA, Arguments and Facts, Kommersant, Gazeta ru, Infoks, Russian Planet, Reedus, Independent Newspaper, Orthodoxy and Peace, Sport Express, Forbes, InoSMI and InoPress. News TV News Vesti 24, Life News, Russia Rush, NTV, Zvezda, Channel 5, RenTV, Novorossia. News of the day radio Vesti, RSN FM, Orpheus.

Official news of Russia from the President, the State Duma and the Ministry of Internal Affairs, thematic news of the day cars and agricultural agriculture, medicine and science, military and legal.

Vesti 365 RSS news feed contains in addition Finam and Banks ru, R-Sport, world news Voice of America and German Wave, this includes media aggregators Yandex, Rambler and Mail news of the hour. The meaning of the news feed Mediametriks detached.

All editions of the program "News" with the news of Russia and the world now on Brotv

24 hours, 7 days a week, there are many political, social, spiritual, and cultural events that millions of people are interested in. “Vesti” is a news program that tells you everything you need to know and reveals current topics. The program is broadcast every 3 hours so that the viewer can receive new or updated information. From a multitude of incidents and plots, what is really interesting to people and what is important is selected.

The main leaders are: Ernest Mackevicius and Sergey Brilev. In order to prepare the material, dozens of journalists take part in the development of the program in order to deliver the plot to the viewer from different parts of the world. Reporters work both in peaceful cities and in places where military conflicts occur. Sometimes at the cost of their lives, journalists inform people about major events. So, the most notorious deaths were Anton Voloshin and Igor Korneliuk, who covered the war in Ukraine.

The program "Vesti" comes out periodically with emergency releases that are devoted to major events that have occurred. Some of them are: the fall of the A321 aircraft in Egypt, the terrorist attacks in Paris, the meeting of the “Normandy Four” in Minsk, the fall of the Malaysian Boeing. The main topics of the “Vesti” program issues at 20:00 recently were: the bombing of Syria and the fight against ISIL, the problem of refugees in Europe, the economic situation in Russia, Ukraine, the terrorist threat, America.

Semantic properties

  1. guide the movement, indicate the road, help someone, or force someone to go, move in a certain direction (on a movement made once or in a certain direction, as opposed to a similar one, see the main chapter) ◆ Where are you lead ?
  2. to lead, to be in charge, to be the leader ◆ To lead collection.
  3. lay, carry out a drawn object in a certain direction ◆ Builders lead road to the new facility.
  4. with the creator. move something in a certain direction ◆ See how he leads bow on the strings.
  5. have a certain direction ◆ This road leads to the temple.
  6. to have consequences, to cause consequences ◆ Smoking leads to the deterioration of health.
  7. perform, perform some action ◆ Country leads war on two fronts.
  8. sports.preference advantage on points ◆ By the end of the second period the visiting team led with a score of 2: 0.
  9. special shapes due to changes in the internal structure ◆ There is no example of use (see recommendations).
  10. quietly follow someone, follow the movement of the object of observation ◆ There is no example of use (see recommendations).
  11. with a pronoun yourself take any behavior ◆ Lead yourself good!
  1. direct
  2. to lead
  3. lay
  4. frequent move
  5. carry out, often. indicate
  6. drive
  7. have an advantage
  8. follow

Related words

  • nouns: introduction, introduction, maintenance, drove, hatching, hatching, brood, plant, breeder, institution, introduction, izvest, izvod, translation, translation, behavior, leash, wiring, conductor, conductor
  • adjectives: leading, leading, hatching, clockwork, factory, translational, behavioral, adjustable
  • verbs: lead, enter, cock, bring, bring, start, lime, bring, translate, lead, lead, draw, breed, enter, enter, enter, drive, lead, get, bring, bring, bring, bring, bring get, start, get, be known, harass, harass, hang, transfer, translate, translate, tell, lead, lead, lead, hang, hang out, get divorced, get divorced
  • nouns: production, production worker, production woman, producer, producer, product, derivative, drive, servo, register, adder, cast,
  • adjectives: productive, productive, driven
  • verbs: produce, produce, lead, bring, honor, respect, lead, lead, lead, bring,

Etymology

Comes from praslav. * vedti, from the cat. among other things occurred: st.-glory. to lead, (Greek ἄγω, ὑπάγω), aop. bring (from * vdds), Russian, Ukr. lead, lead, bolg. Veda, Slovensk. vesti, Czech vedu, vést, slovak vediem, viesť, polsk. wieść, in.-puddle wjesć. Relatively lit. vedù, vedžiau, vèsti, Latvian. vedu, vest "lead, marry" (cf. old-Russian. lead the wife to "marry"), ancient-prussian. weddē (cf. the basis of the past prow. vr. of Art. Slav. Vedash), lit. vẽdė, Latvian. dialect. vede, dr.-ind. vadhūn g. “Bride, (young) wife”, avest. vađu- - the same, irl. fedim "leading, carrying", avest. vāđayeiti "leads, leads," probably also alb. vjeth "stealing, stealing" (aor. vodha). From here to drive, rim, as well as others. Russian. led "wife, spouse", Russian reason, voivode, cf.: lit. vadà "reason, reason", jaut-vadá "reason for which the ox is led." Used data dictionary M. Vasmera. See References.

Idioms and stable combinations

  • Englishen: lead
  • Deutschde: führen
  • Romanianro: duce
  • Finnishfi: johtaa
  • Czechcs: vést
  • Englishen: lead, presideoverchair
  • Deutschde: leiten
  • Finnishfi: johtaa, vetää
  • Englishen: behave
  • Deutschde: sich benehmen

See also

  • MFA: [ˈvʲesʲtʲɪ]
  • nominative or accusative plural noun news ◆ So, the channel "Good News" will transmit " To lead from the fields "and reports of other labor feats. “Give us" news from the fields "" (2003) // "Top Secret", April 8, 2003 (quoted from the National Corps of the Russian language, see References)

  • genitive, dative or prepositional form of the singular noun news ◆ Provocateurs George Gapon and Roman Malinovsky waited for the literary to lead about himself, although after death, in the novel of the life of Klim Samgin by his contemporary Maxim Gorky, in his “Untimely Thoughts” and the story “Caramor”, which Nikolai Bukharin admired. “Instigators of history” (2002) // “Culture”, April 8, 2002 (quoted from the National Corps of the Russian language, see References)

90s Edit

The creators of the program were: Evgeny Kiselev, Oleg Dobrodeev, chairman of the All-Russian State Television and Radio Company - Oleg Poptsov and Director General of the All-Russian State Television and Radio Company - Anatoly Lysenko.

The very first release of the program "Vesti" was broadcast on May 13, 1991 on Monday at 17:00 and went 10 minutes. The lead of this release was Svetlana Sorokina, the former host of the “600 Seconds” program [3]. This release first began its work channel RTR. On this day, two more issues of Vesti came out at 8:00 pm and 11:00 pm, both of them went 15 minutes each.

From the next day, from May 14, 1991, the Vesti program began to be published daily at 8:00 pm and 11:00 pm with a time of 15 minutes each. The program was hosted by former employees of the TSN program Yevgeny Kiselev, Yuri Rostov, Alexander Gurnov, Vladislav Flyarkovsky and Svetlana Sorokina, the first director of the program was Oleg Dobrodeyev, former deputy editor-in-chief of the Central Information Bureau of the USSR [4]. Yuri Rostov and Svetlana Sorokina conducted the 8-hour issue, Evgeny Kiselev and Alexander Gurnov - the 11-hour issue, and Vladislav Flyarkovsky - the Saturday editions [5]. In addition to the already well-known journalists, young reporters, cameramen, editors, and directors were widely represented in the program team — many of those who worked at the then Vesti just started their studies in the journalism department of Moscow State University [6].

Compared to the Vremya program and other information programs of Soviet television, the Vesti issues were innovative in terms of presenting information, and were sharp, precise and short [7]. The program had a pronounced opposition character, so consonant with the restructuring time [7], spoke about the country's leaders "as people," without the attributes and cliches inherent in Soviet television [8]. At the beginning of the plots appeared dies indicating the initials of the name and the full surname of correspondents or editors, sometimes also operators and sound producers. After the failure of the State Emergency Committee, the newly baked TV channel and the program began to turn into a new, now post-Soviet officialdom, from the actually oppositional media, which opposes the Soviet state officialdom. Against this background, many of the presenters and correspondents of Vesti began to leave the program on Channel 1 Ostankino to Yegor Yakovlev [6]. In the fall of 1991, Yevgeny Kiselyov resigned from Vesti and soon became the leading weekly Itoi information and analytical program. Sergei Dorenko (formerly “Vesti” correspondent) became the presenter of the night edition instead. Even later, Alexander Shashkov (previously a Vesti correspondent) became the leading night graduate.

Since December 30, 1991, the third edition of Vesti was added at 14:00 with a time of 15 minutes.

From January 20, 1992, the fourth issue of Vesti at 8:00 began to go on the air, also with a timing of 15 minutes. The presenters of these issues were Arina Sharapova and Sergei Vozianov (formerly Vesti correspondents).

In the spring of 1993, Yuriy Rostov, Alexander Gurnov and Vladislav Flyarkovsky were appointed as Vesti correspondents in the United States, the United Kingdom and Israel, respectively [9]; Tatyana Khudobina (formerly Vesti correspondent) became the leading night graduate instead of Alexander Gurnov. Svetlana Sorokina. In the fall of 1993, Alexander Shashkov left Russian television and switched to NTV, where he became the host of the nightly release of the news program of the NTV television company “Today”.

From January 10, 1994, the Vesti night edition was postponed to 23:20.

On January 18, 1994, the morning release of Vesti was postponed to 7:00 and began to go on the air (and not in the pre-assembled version, as it was before) [9].

From April 4, 1994, the fourth issue of Vesti at 11:00 began to go on the air with 5 minutes running time, and the release of Vesti on weekdays at 14:00 was postponed to 16:00.

On July 4, 1994, the daily release of Vesti was postponed from 11:00 to 12:00, and the night from 23:20 to 23:00. In the autumn of the same year, the installation of its own information and technical complex was completed. Now, after leaving the small studio in Ostankino, “Vesti” began to go on the air from their own studio on Yamskoye Polye [9], which was created jointly with the Dutch. Also, Vesti is the first information program in Russia to be aired from the newsroom [7].

On October 3, 1994, the morning release of the Vesti program began to go on air again at 8:00, and on November 22, 1994, the release of Vesti was returned at 14:00.

On January 10, 1995, the release of “Vesti” at 16:00 was postponed to 17:00 and its timing was 10 minutes.

On January 17, 1995, the seventh edition of Vesti was added on weekdays at 7:00, the timing of which was 10 minutes.

From April 2, 1995, the issue of Vesti at 11:00 was again postponed to 12:00.

April 10, 1995 issue of "Vesti" at 7:00 was canceled.

Since May 3, 1995, the issue of Vesti was canceled again at 14:00.

Since July 3, 1995, the Vesti issue was again restored at 14:00, the issue at 12:00 again began to go on air at 11:00, and its timing was increased to 15 minutes, and on July 10, 1995 it was reduced again up to 5 minutes.

From August 28, 1995, the issue of Vesti at 11:00 was again expanded to 15 minutes.

Since 1996, "News" began to move away from the concept of "emotionally colored news" [9] and move on to a "restrained and balanced presentation of information" [7]. On November 21, 1997, Svetlana Sorokina left Russian Television, Nelli Petkova became the host of the Vesti issue on Saturday. After that, Svetlana Sorokina switched to NTV [10], and Alexander Gurnov headed the TV company TSN, producing information programs for the TV-6 channel [11]. Vladislav Flyarkovsky headed a television company producing publicistic programs for the RTR channel, and became the presenter of one of them (“Details”), and a year later left RTR, going to the TV company “TSN”.

From November 24, 1997, instead of 23:00, the nightly release of Vesti began to appear half an hour later - at 23:30, from August 17, 1998 - at 0:00, and from January 18, 1999 - according to a floating schedule in the interval from 0 : 00 to 1:00.

Ratings "Vesti" began to fall [7]. The recently appeared private television channels ORT and NTV, which attracted a lot of attention from viewers, no longer allowed state-run television to unquestionably lead in the information field [12]. The Kremlin structures and curators began to demand the correct coverage of all the events from the official point of view, moreover, RTR did not take part in almost any information war in which the first and fourth channels regularly participated in those years [12]. As a result, since the end of the 1990s, Vesti has finally become of semi-official character [12]. One of the few cases when Vesti in the late nineties really attracted the attention of viewers and the public was the show on the night of March 17-18, 1999 [13] of the videotape, which was captured by the then Prosecutor General of the Russian Federation Yury Skuratov (or a person with a similar appearance ) [14], amused with prostitutes [15] [16]. In February 1999, Vesta’s host Mikhail Ponomarev addressed a letter to the president and the government of the country, where he accused the leadership of the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company of “complete incompetence, purposeful, methodical destruction of the Vesti program and the RTR channel as a whole and attempts to introduce political censorship on the channel” and urged the leadership of the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company, headed by Mikhail Shvydkim, to resign. This led to the removal of Ponomarev from issue management, while he remained on the staff of the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company as a political observer [17] [18].

From August 1, 1999, the Vesti television company becomes an independent federal state unitary enterprise [9]. At the same time, at the end of the storyline, reporters began to voice the full names and surnames of the crew members, ending with the word "Vesti" or "The X Bureau of Vesti" and, if necessary, the name of the city or country. С 6 сентября 1999 по 18 февраля 2000 года «Вести» выходили в рамках утреннего канала «Доброе утро, Россия!» в 7:00, 8:00 и 9:00, а ежедневные выпуски — в 13:00, 17:00, 19:00, 21:00 [19] и 1:00. В субботу «Вести» выходили два раза (13:00 и 21:00), а в воскресенье — один (13:00). Также «Вести» первыми в России перешли на круглосуточный режим производства выпусков — они начали выходить в прямом эфире вне зависимости от московского времени. Выпуск в 21:00 стали вести по два ведущих сразу: Анастасия и Сергей Дадыко — одну неделю, Олег Алалыкин и Ольга Кокорекина — другую неделю.

В октябре 1999 года программу покинули Михаил Пономарёв [20] и Анна Павлова. Они перешли на ТВ-6, где стали принимать участие в работе обновлённой Службы информации ЗАО «МНВК ТВ-6 Москва». Чуть позже с РТР на ТВ-6 также перешёл ведущий программы Александр Сапожников.

2000-е годы Править

31 января 2000 года председателем ВГТРК становится бывший генеральный директор НТВ Олег Добродеев [21] [22] . С 21 февраля [23] , выпуски «Вестей» стали выходить по следующему графику: по будням — в 6:00, 7:00, 8:00, 9:00, 13:00, 17:00, 20:00 и 0:00 [24] (20 марта 2000 года последний из выпусков был перенесён на 23:00 [25] [26] ), по выходным — в 13:00 и 20:00. At the same time, the program completely changes the composition of the leaders [27] [28]. From the same period, on the days of the parliamentary and presidential elections, non-stop began to go out for many hours (usually from 20:00 to 3:00) the information channel “News. Elections-20XX ”[29], which includes live broadcasts and reports from the election headquarters of candidates, and since 2007 - also live broadcasts from studios of political talk shows on the channel [30] [31].

From July 31, 2000, the issue at 13:00 began to appear an hour later, and the issue was restored at 11:00. As a result, from this point on, the program began to go on schedule, which existed until 1999: at 6:00, 7:00, 8:00, 9:00, 11:00, 14:00, 17:00, 20: 00 and 23:00. From October 6, 2000, Vesti ceased to be an independent legal entity and were integrated into the structure of the RTR TV channel [9]. Thus, the Directorate of information programs "Vesti" was created. At the same time, at the beginning of the reports, the names of the crew members or editors who worked on the stories were no longer indicated, the corresponding plate representing the correspondent appeared only when it was in the frame (it was also absent in 2001–2010).

Dobrodeyev's arrival had a positive effect on the ratings and influence of Vesti - many exclusive materials of the state channel program, such as coverage of the Kursk nuclear submarine disaster or the last interview with the captured Chechen rebel Salman Raduyev literally beat out the competition from other Russian TV channels [32] [33 ]. The coverage of the events in the country and the world by Vesti often evoked criticism from journalists. Some criticized the Vesti information policy for excessive attention paid to “parquet” news (working visits of the President and the Prime Minister) [34], others in creating a “blood rating” for themselves in the days of national tragedies [35] [36].

From February 12, 2001, the program "Vesti-Moscow", devoted to the life of the Moscow region, began to be aired [9]. The first time she went out at 20:30 after the evening release of "Vesti". Over time, the number of program releases has been increased.

Since September 15, 2001, in connection with the start of the new television season on RTR, the timing of the 26-minute issue at 20:00 has been increased to 34 minutes. Also changed the design of the program [37].

During the 2002 FIFA World Cup, from June 1 to June 22, the daily issues of the program came out at 10:00, 15:00 and 17:30 (a few minutes before or immediately after the matches).

Since August 26, 2002, since the launch of the morning channel “Good morning, Russia!”, The morning issues of “Vesti” began to go out twice as often - every half hour, while their timing also decreased by half - from 10 to 5 minutes. At the same time, the news releases of regional GTRK, which had previously had original names, were named after Vesti-Moscow as: “Vesti-Ural”, “Vesti-Voronezh”, “Vesti-Don”, “Vesti-Saratov”, “Vesti -Perm "," Vesti-Volgograd "," Vesti-South Ural "," Vesti-Penza "," Vesti-Samara "," Vesti-Tula "," Vesti-Kirov region "," Vesti-Stavropol Territory "," Vesti-Ryazan "," Vesti-Primorye "," Vesti-Irkutsk "," Vesti-Kaluga "," Vesti-Novosibirsk "," Vesti-Kuban "," Vesti-Krasnoyarsk "and so on.

After the cancellation of the nightly release of the Vesti-Moscow program at 23:20, from August 26 to November 14, 2002, the issue of Vesti was released from Monday to Thursday at that time. Subsequently, the Vesti + program began to appear instead.

Since March 2003, after the introduction of round-the-clock broadcasting on the channel “Russia”, the issue began to be released at 5:00. At first he broke the broadcast of the Euronews channel into two parts. Then, in August of the same year, he began to open the program “Good morning, Russia!”.

Since January 10, 2006, program releases at 11:00 have been subtitled in the running line. On March 6 of the same year, subtitles were added to the issue at 5:00 p.m. On May 11, 2008, subtitles appeared in the issue at 14:00, while the issue at 17:00 began to go without a ticker. This packaging is used to this day.

Since May 15, 2006, two people began to release the issue of Vesti at 8:00 pm [38]. Duration has also been increased to 40 minutes [39].

From 2006 to 2012, the Vesti issues at 3:00 and 5:00 Moscow time went on the Vesti channel (later - Russia-24).

Since 2010 Edit

On September 5, 2010, the entire Vesti brand was updated. Changed screensavers, design and studio.

From October 4, 2010 to March 16, 2012, the issue of “Vesti” instead of 17:00 was published at 16:00 as a detailed event day log. According to the staff of the Russia-1 channel, such changes made it possible to more fully and promptly inform viewers about the most important events of the day, as well as strengthen the unity of the information space of the country (in many regions, the release at 16:00 was issued as a final issue of Vesti). The release began to lead two pairs of leading, succeeding each other week after a week, as in the issues at 20:00 [40].

From August 29, 2011, the Vesti program began to appear in the American version of the RTR-Planet channel at 8:00 pm and 11:00 pm New York. The first leading was Anastasia Belaya.

Since March 19, 2012, the issue of “Vesti” instead of 16:00 began to appear at 17:00. Since January 9, 2013, this issue began to be represented by one presenter instead of two, and on May 27 of the same year, it was reduced from 30 minutes to 10.

On August 26, 2013, the Vesti + night editions were canceled. From October 17, 2013, instead of them, on the Russia-24 TV channel (in February 2014 - also on Russia-1), Vesti at 23:00 will be released. Now the program is led by Stanislav Natanzon, who replaced the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company correspondent Maxim Kiselyov (formerly Channel One correspondent), since February 2017, Anton Stepanenko has been working with them (formerly War Channel One correspondent).

From October 17, 2013, the visual and graphic design of the issues began to change. The word “Vesti” appeared in the issue logos, narrowed down to the letter “B” and four vertical lines (in October 2016 this symbol was excluded from the screensavers), the screensavers became more detailed, and the musical arrangement became more dramatic. The final changes came into force in April 2015.

From September 8, 2014, the issue at 20:00 is issued as a separate issue with its own name “Vesti at 20:00”. In the US, it comes out as "Vesti" at 12:00 EST. The same issue for the United States is broadcast as a regular Far East issue "Vesti", broadcast on Double-1 of the Russia-1 TV channel.

From December 1, 2014 in the European version of the RTR-Planet TV channel, the Vesti issue will be released at 9:00 am CET daily, rather than on weekends, as before.

In January 2015, the studio program was reconstructed. Instead of separate tables with computers, there are two long tables with LED lighting, and the balcony for the presenters has become completely glass.

From February 2, 2015 to August 19, 2016, the issue of Vesti at 17:00 was expanded to 55 minutes and divided into two parts, between them, at 17: 10–17: 30, and later at 17: 30–17: 50 broadcast regional "Vesti".

From April 20, 2015, Vesti will go from Monday to Thursday (from June to Friday) also at 9:00 during the break of the Morning Russia program.

From July 1, 2015, the program will be released on the Russia-1 HD channel with a 16: 9 screen aspect ratio (for the Russia-1 channel, until January 16, 2017, it will be 14: 9).

Since April 26, 2016, program releases have begun to be released in HD quality instead of SD.

Since August 22, 2016, due to the election debates of candidates for deputies of the State Duma, the duration of the issue at 17:00 was again reduced to 30 minutes. It was preserved even after the 60-minute talk show by Yevgeny Popov and Olga Skabeyeva appeared on the air on September 12.

From September 5, 2016, “Vesti at 20:00” will be published in a slightly different format. Now the program again leads one person. The program also contains comments from the economic observers of the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company (Tatyana Remezova is on one week, Nail Askerzade on the other week). In addition, from September 10, the daily editions of "Vesti on Saturday" were discontinued. They were replaced by the usual issues of "Vesti", which are the same presenters as on weekdays.

From October 10, 2016, reportage by Moscow correspondents is published from Monday to Saturday as part of a separate block of "Vesti" at 11:00, 14:00 [41], 17:00 and 20:00 (until October 29 - also on Saturdays at 7: 40). Thus, the duration of these issues was increased by 10-15 minutes. Since October 17, the issue at 14:00 represents the same presenter as at 17:00, and since October 24, a block of Moscow news has been added to the morning issues.

From November 5, 2016 to April 14, 2018, the issue on Saturdays at 8:00 went out only to Moscow and the Moscow Region. In other regions, regional Vesti was broadcast on the air at that time. April 21, 2018, he disappeared from the broadcasting network.

In September 2017, there was a partial update of the visual design of Vesti. This affected the logos of programs (“Vesti on Saturday”, “Week in the city”, “Vesti at 20:00”) and their dies. For the first time such a design was presented in October 2016, initially in the program "News of the Week".

October 7, 2017 release of the program at 14:00 on Saturday was closed. Since October 16, “Vesti at 20:00” instead of Andrei Kondrashov, Igor Kozhevin has been leading, issues at 14:00 and 17:00 during the week with his participation were Tatiana Remezova. November 5 was closed and Sunday issues at 14:00.

Since May 14, 2018, Maria Sittel has once again been conducting the Vesti issues. She took the place of the leading daily issues.

From July 2 to September 2, 2018, Vesti issues left the temporary studio, since the main studio was under reconstruction. Her decorations repeated the design of the main studio, differing only in a smaller screen and the lack of a news room. Starting from 11:00 Moscow time, September 2, 2018 "Vesti" out of the modernized studio. Releases at 9:00, 11:00 and 14:00, as well as programs on the eastern regions (1:00, 3:00, 5:00, 7:00 Moscow time) from September 3 to 8, 2018 continued to leave the temporary studio. From September 9, 2018 all editions of Vesti will be released in a new studio.

Since September 15, 2018 issues of the program “News. Morning ”within the Saturday editions of the program“ Morning of Russia ”is published in the mode of one issue per hour and without a regional component.

From October 1, 2018, the total duration of weekly issues (including the regional unit) at 11:00, 14:00 and 17:00 is reduced from 53-54 to 40 minutes.

From October 8, 2018, the release at 5:00 pm is limited to Moscow and the Moscow Region and the RTR-Planeta channel (all duplicates), it was also reduced to 25 minutes. In the rest of the regions, regional “Vesti” are broadcast on air.

Current presenters Edit

  • Dmitry Kiselev (“News of the Week” since 2012 [42], night editions (“News +”) in 2005–2006 [43] [44], sometimes in 2006–2008 [45], evening issues in 2006–2008 years with Maria Sittel)
  • Sergey Brilyov (“Vesti on Saturday” from 2008, evening issues in 2001–2003, “News of the week” in 2003–2007, 2010, issue for the eastern regions of the Russian Federation and the Russia-24 RIC, replaced Anastasia Belaya)
  • Ernest Mackevicius (“News at 8:00 pm” since 2008 [46], day issues in 2006–2008, “News +” in 2006–2008 [47] [48])
  • Maria Sittel (2001–2003, afternoon issues, 2003–2016, evening issues, May 9, 2018 with Andrey Kondrashov, from May 14, 2018 at 14:00 and 17:00 on weekdays, at 11:00 on Saturday)
  • Igor Kozhevin (“News at 8:00 pm” from October 16, 2017, 2001, issues at 4:00 p.m. to 5:00 p.m. in 2010–2017)
  • Irina Rossius (9:00 and 11:00 on weekdays, 11:00 on Sunday, earlier - the host of the TV channel "Russia-24")
  • Denis Polunchukov (9:00 and 11:00 on weekdays, 11:00 on Sunday)
  • Tatyana Remezova (economic column in “Vesti at 20:00”, 14:00 and 17:00 on weekdays, 11:00 on Saturday) [46]
  • Evgeny Rozhkov (14:00 and 17:00 on weekdays, 11:00 on Saturday, “Vesti at 20:00” on holidays and in summer)
  • Nailya Askerzade (economic rubric in “News at 8:00 pm”) [46]
  • Alexander Efremov (Editions for the eastern regions of Russia, “Vesti” at 9:00 and 11:00 for “RTR-Planet Europe” and “RTR-Planet CIS” on an incomplete schedule and “News” at 20:00 [49] for RTR-Planet USA »)
  • Oksana Kuvaeva ("Vesti +" (2013), issues for the eastern regions of Russia and "Vesti" at 20:00 [49] for "RTR-Planet USA")
  • Elena Goryaeva (issues for the eastern regions of Russia and "Vesti" at 20:00 [49] for "RTR-Planet USA")

Previously, the program was run. Edit

  • Yevgeny Kiselyov (1991, night edition)
  • Svetlana Sorokina (1991–1993, evening edition, 1993–1997, Saturday night edition)
  • Alexander Gurnov (1991-1993, night edition)
  • Yuri Rostov (1991-1993, evening edition)
  • Vladislav Flyarkovsky (1991–1993, Saturday evening and night editions, 1996–1997, afternoon issues)
  • Arina Sharapova (1991–1996, daily release)
  • Sergey Vozianov (1991–1996, daily release, 1997–1999, issues for the Kultura TV channel)
  • Mikhail Ponomarev (1991–1999, evening edition)
  • Sergey Dorenko (1991–1992, night edition)
  • Tatyana Khudobina (1992–2000, night edition)
  • Alexander Shashkov (1992-1993, night edition)
  • Anatoly Yaroshevsky (1992-1995, daytime, then night edition, in 1997-1998 - "Vesti-PRO")
  • Andrei Pischaev (1993) [specify]
  • Nikolai Svanidze (03-04.10.1993 [9], 12/31/1999, 25.04.2007)
  • Evgeny Piskunov (1994–1996, daily issue)
  • Alexander Sapozhnikov (1994-1999, daily issue)
  • Oleg Alalykin (1995, morning issues, 1999–2000, evening edition in collaboration with Olga Kokorekina)
  • Sergey Dadyko (1995-1999, morning issues, 1999-2000, evening issues)
  • Yury Novoselov (1995-1996, day issues)
  • Dmitry Borisov (1996-2000, night edition)
  • Alexey Vorobiev (1996–1999)
  • Anastasia Dadyko (1996-1999, afternoon issues, 1999–2000, evening issues)
  • Elena Goryaeva (Vykhodtseva) (1997–1999, press review, 1999–2012, daily issues, 2004–2005, 2012, Vesti +, 2013–2016 - presenter of the Vesti-Moscow program)
  • Igor Deryugin (1997, afternoon issues)
  • Olga Kokorekina (1997–2000, afternoon, later - evening issues)
  • Anna Pavlova (1998–1999, afternoon issues) [50]
  • Sergey Kim (1999-2000)
  • Vladislav Zavyalov (1999–2003, morning issue)
  • Mikhail Zelensky (1999—2001, afternoon issues)
  • Anastasia Melnikova (2000–2001, daily issues [51], 2004–2005, regional issues [52])
  • Evgeny Revenko (2000–2003, 2008–2012, night editions in 2000, evening editions in 2000–2001, “News of the Week” in 2001–2003 and 2008–2012)
  • Vasily Kiknadze (2000, 2001 [53], Saturday edition)
  • Mikhail Antonov (2000–2008, 2014, evening issues)
  • Anna Fedotova (2000–2001) [54]
  • Anna Titova (2001–2002, evening, later afternoon issues)
  • Milena Simonova (2001–2003, morning issue)
  • Victoria Timofeeva (2001–2006, morning issues) [55]
  • Elena Martynova (2001–2008, morning, afternoon and night editions) [56]
  • Alexey Frolov (2001–2005, afternoon issues) [57]
  • Sergey Pashkov (2001-2002, "Vesti + Details", 2002-2003, "Vesti +")
  • Tatyana Aldoshina (2001–2002, Vesti + Details)
  • Marat Kashin (2002–2006, morning issues) [58]
  • Evgenia Chirkova (2002-2003, morning issue)
  • Olesya Loseva (2003–2004) [59]
  • Natalia Zabuzova (2003–2004, morning issues) [60]
  • Gleb Drunk (2003—2004, "News +") [61]
  • Alexey Kharkov (2004–2005, morning issues)
  • Irina Losik (2005–2006, morning issues) [62] [63]
  • Dmitry Petrov (2005–2006, morning issues)
  • Svetlana Rodina (2006)
  • Tatyana Alexandrova (2006–2007, evening issues)
  • Alexander Alekseev (2006–2007, morning issue, 2013, issues for the eastern regions of the Russian Federation and RTR-Planet USA)
  • Irina Muromtseva (2006–2007) [64]
  • Andrei Kondrashov (2006–2017, Vesti + in 2006–2007, Vesti Nedeli in 2007–2008 constantly and in 2014–2017 in the summer, Vesti at 8:00 in 2008–2017 , May 9, 2018 with Maria Sittel) [46]
  • Konstantin Semin (2007–2010, daily release and “Vesti +” [65])
  • Marina Kim (2007–2013, all timeslots)
  • Farida Kurbangaleeva (2007–2014)
  • Alexander Golubev (previously leading the column "Vesti ekonomiki", conducted "Vesti" in 2008–2012, switched to "TV Center")
  • Salima Zarif (2008–2014, all timeslots)
  • Vasily Zhuravlev (2008, 2011–2014, Vesti +, issues for the eastern regions of Russia and Vesti at 20:00 and 23:00 for RTR-Planet USA, in 2008 replaced Marina Kim)
  • Vera Serebrovskaya (2008–2009, issue for the eastern regions of the Russian Federation and RIC “Vesti”, replacing Salim Zarif and Marina Kim)
  • Igor Kamensky (2008–2014, “Vesti. Morning”, issues for the eastern regions of the Russian Federation, RIK “Vesti” and “RTR-Planet USA”) [66]
  • Andrei Litvinov (2009-2010, morning issue for the eastern regions of Russia, Saturday and daytime issues in November 2009 for the European part of Russia, night editions at REST Vesti (Russia-24), replaced Anastasia Belaya)
  • Oleg Tonkonog (2009-2010, editions for the eastern regions of the Russian Federation and RIC "Vesti", replaced Salim Zarif and Oksana Kuvaeva)
  • Anastasia Belaya (2010–2011, Vesti at 11:00, 14:00 and 16:00 (Kamchatka, Vladivostok) for the eastern regions of Russia, “Vesti” at 8:00 (Moscow time) on Saturdays for the European part of Russia on “Russia 1 "," Vesti "at 3:00 and 5:00 (Moscow time) at RIC" Vesti "[67], August - December 2011, News at 20:00 and 23:00 (New York) on the channel" RTR- Planet USA [68])
  • Ekaterina Grigorova (2010–2012, issues for the eastern regions of the Russian Federation and RTR-Planet USA, replaced Anastasia Belaya, Oksana Kuvaeva and Vasily Zhuravleva)
  • Marina Kalinina (2013, one Saturday edition, then transferred to OTP)
  • Evgeny Popov (2013–2017, “Vesti at 23:00”, “Vesti at 20:00” in the summer and winter holidays) [69]
  • Inga Yumasheva (2014–2016, “Vesti. Morning” for the European part of the Russian Federation, Western, Central Europe and the USA, issues for the eastern regions of the Russian Federation and “RTR-Planet of the USA”)
  • Olga Mescheryakova (2014–2016, day issues) [70] [71]
  • Nikolai Zusik (2014–2016, all timeslots, except for “Vesti at 20:00” for ETR, Siberia and the Urals, then led by “Vesti-Moscow”)
  • Marina Gubina (2014–2015, issues for the eastern regions of the Russian Federation and “Vesti at 20:00” and 23:00 for “RTR-Planet USA”)
  • Nikolay Dolgachev (2015–2016, day issues, became director of the Kaliningrad GTRK)

  • Anna Sobko (1997—2001)
  • Catherine Reshetilova (2001–2009)
  • Elena Kovrigina (2002—2009)
  • Natalia Zotova (2010–2014) [72]
  • Elena Utkina (2013—2014)
  • Violet Grishina (2014—2016)

Correspondents and operators Edit

  • Anton Voloshin (sound engineer, died in June 2014, worked in the program in 2013–2014) [74]
  • Igor Halperin (cameraman, died in June 2016)
  • Yevgeny Golub (died in an accident in May 2003, worked in North Ossetia and Rostov-on-Don) [75]
  • Andrei Dementiev (died in June 2018, worked in the program in 1997–2000 in Israel) [76]
  • Оксана Зеленко (погибла в ДТП в марте 2005 года, в 2002—2003 годах работала в Красноярске) [77]
  • Роман Кармен (первый оператор РТР и «Вестей», скончался в октябре 2013 года) [78]
  • Игорь Корнелюк (погиб в июне 2014 года, работал в программе в 2013—2014 годах) [74]
  • Александр Котыга (погиб в ДТП в ноябре 2004 года) [79]
  • Елена Курляндцева (скончалась в мае 2005 года, работала в программе в 2003—2004 годах) [80]
  • Евгений Лагранж (оператор, погиб в марте 2013 года, работал в программе в 2001—2013 годах) [81]
  • Якуб Манкиев (корреспондент в Ингушетии, убит в апреле 2013 года, работал в программе в 2000—2002 годах)
  • Андрей Назаренко (оператор, погиб в июле 2016 года, работал в программе в 2010—2016 годах) [82]
  • Юлианна Находкина (погибла в мае 2003 года после крушения вертолёта, работала в программе в 2001—2002 годах) [83]
  • Вадим Симоненко (скончался в феврале 2005 года, в 1992—2004 годах работал в Курской области) [84]
  • Юрий Сосницкий (оператор, работал в программе в 1990-х годах)
  • Sergey Torchinsky (died in December 2015, worked in the program in 1991-1994) [85] [86]
  • Vitaly Trubetskoy (died in September 2013, worked in the program in 2000–2011 [87]) [88]

23:00, 23:30, 0:00, 0:30, 1:00, 1:30, 2:00, 2:30, 3:00, 3:30, 4:00, 4:30, 5:00, 5:30, 6:00, 6:30, 7:00, 7:30, 8:00, 8:30 (in recording for duplicates 2, 3 and 4 channel "Russia-1" doubles Asia and CIS channel "RTR-Planet")
12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00, 15:30 (in record for double USA channel "RTR-Planet")

23:00, 0:00, 1:00, 2:00, 3:00, 4:00, 5:00, 6:00, 7:00, 8:00 (in recording for duplicates 2, 3 and 4 channel "Russia-1" doubles Asia and CIS channel "RTR-Planet")
12:00, 13:00, 14:00, 15:00 (in record for double USA channel "RTR-Planet")

3:00 (live for duplicate 1 channel "Russia-1", double USA channel "RTR-Planet" (from Tuesday to Friday in the summer), in the recording for the double 2 channel "Russia-1")
4:00 (in record for double USA channel "RTR-Planet" from Tuesday to Friday in winter)
5:00 (live for duplicate 3 channel "Russia-1" in the recording for double 2 channel "Russia-1")
6:00 (in record for double 1 channel "Russia-1" and double Asia channel "RTR-Planet")
7:00 (live for duplicate 3 channel "Russia-1" in the recording for double 4 channel "Russia-1")
8:00 (in record for double 2 channel "Russia-1" and double Asia channel "RTR-Planet")
9:00 (in recording for duplicates 1 and 4 channel "Russia-1")

10:00 (in record for double 3 channel "Russia-1")
11:00 (in record for double 2 channel "Russia-1" and double Asia channel "RTR-Planet")

12:00 (in recording for duplicates 1 and 4 channel "Russia-1")
13:00 (in record for double 3 channel "Russia-1")

15:00 (in record for double 4 channel "Russia-1")

Tatyana Remezova (sometimes)

17:00 (in record for double Asia channel "RTR-Planet")
18:00 (in record for double 4 channel "Russia-1")
20:00 (live for duplicate M channel "Russia-1" doubles Europe, CIS and USA channel "RTR-Planet")

14:00 (in record for double 2 channel "Russia-1")
16:00 (in record for double 3 channel "Russia-1")
17:00 (in record for double Asia channel "RTR-Planet")
18:00 (in record for double 4 channel "Russia-1")
20:00 (live for duplicate M channel "Russia-1" doubles Europe, CIS and USA channel "RTR-Planet")
23:00 (in recording on the channel Russia-24 - extended review)
3:00 sunday USA channel "RTR-Planet")

14:00 (in record for double 2 channel "Russia-1")
16:00 (in record for double 3 channel "Russia-1")
17:00 (in record for double Asia channel "RTR-Planet")
18:00 (in record for double 4 channel "Russia-1")
20:00 (live for duplicate M channel "Russia-1" doubles Europe, CIS and USA channel "RTR-Planet")
23:00 (in the recording on the channel "Russia-24")
3:00 Monday (in recording for double USA channel "RTR-Planet")

News - Culture Edit

From November 3, 1997 to October 5, 2001 [91] and from August 26, 2002 to May 23, 2003, the program was also broadcast on Kultura TV channel on weekdays from several times a day (in 1997–1999) [92] to one issue (in 2000-2001 and 2002-2003) [93], in a reduced form, and with other presenters. In 1997–1999 and 2000–2001, issues were issued with a screensaver similar to those on RTR, in 1999–2000 under the name “News on the Kultura channel”, in 2002–2003 - under the name “News - Culture” [94 ] [95]. From November 1997 to October 2001 in print programs was announced as "News" [96].

News + Edit

The final issue. It was published from November 18, 2002 to August 22, 2013 on weekdays, in a floating schedule - initially at 23:00, later at 0:00 [38], towards the end of its existence - at about 1:30. Initially (until June 10, 2003 [97]) the program was released in talk show format - with presenter Sergey Pashkov [98]. Since August 11, 2003, [99] has become an overview of interesting events of the day [100] in the world, the country and its regions. At various times, the program was conducted by Gleb Pyanykh, Elena Vykhodtseva, Dmitry Kiselev, Ernest Mackevicius [101], Andrei Kondrashov [102], Konstantin Semin, Salima Zarif, Tatyana Remezova, Elena Martynova, Maria Sittel, Alexander Golubev, Marina Kim, Igor Kogevin, Farida Kurbangaleeva, Oksana Kuvaeva, Vasily Zhuravlev, Vera Tarasova, Eldar Basilia, Igor Kamensky and others.

In Moscow and the Moscow region, a release was released from the Moscow Vesti studio, in other regions - issues prepared by local GTRK. Since 2010, the program has had the old-style Weather heading (sample September 2001), but the forecast is only for the European part of Russia.

The program was broadcast to Central Asia from the main studio and led by Igor Kogevin, Salima Zarif, Marina Kim, Andrei Kondrashov and others. If in the USA the release was broadcast earlier than the European version, then it went on the air from the studio of the main Vesti. The regions had their own version of Vesti + - all-Russian, international and regional news, produced by their local GTRK. But in Tula and Orel, the West European (that is, “RTR-Planet”) version of the program was broadcast.

From August 26, 2013, the issue is canceled due to the fact that the first issue with its presenters begins at 03:00 (Double-1 and RTR-Planet USA).

Lead at 11:00 PM Edit

News at 23:00 - The author's final program, which was aired on Russia-1, RTR-Planeta, Russia HD and Russia-24 TV channels at different times.

On August 22, 2013, Oksana Kuvaeva conducted the latest issue of the Vesti + program, broadcast on Moscow and Europe by the All-Russia State Television and Radio Broadcasting Company channels. Yevgeny Popov, head of the All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company bureau, arrived from the USA. It was at this time that the idea of ​​creating a new final program appeared. The first episodes were broadcast on RTR-Planet (USA). After the internship, the program began to be broadcast on October 17, 2013 on the Russia-24 channel at 23:00 Moscow time.

From February 24 to March 13, 2014, the program was broadcast on the Russia-1 channel with a time of 10 minutes.

Since February 24, 2014, the program is again being released on the Russia-24 channel with a time span of 40-50 minutes. The program’s special programs are also being released on the Russia-24 channel at 9:00 pm with a time of 3 hours.

Since July 2014, the program has also been led by VGTRK correspondent Maxim Kiselyov. From October 2014 to March 2015, the program was issued in duplicate at 02:00 MSK with an amendment to Greenwich.

In North America, on the Planeta RTR channel, the program came out as a regular Vesti release from the main studio, a duplicate release broadcast to the eastern regions of Russia. The presenters were Alexander Efremov (from December 15, 2014 to January 30, 2015 and from February 24 to September 2015) and Oksana Kuvaeva (from September 5, 2011 to 2015). The program starts at 23:00 EST (6:00 MSK (in summer), 7:00 MSK (in winter)).

On June 28, 2016, this version of Vesti was awarded the TEFI Award as the “Best Information Program” [103].

From February 2, 2017, Maxim Kiselyov began to alternate on the air with his former colleague on the First Channel, Anton Stepanenko. Since March of the same year, Stanislav Natanzon has been leading the program. Initially, he replaced the leaders in the case of their business trip or vacation, and then began to lead the program instead of Maxim Kiselev on an ongoing basis.

To lead on Saturday Edit

Comes out on Saturdays. Produced by the Directorate of information programs VGTRK. Initially aired at 23:00. From 1991 to 1993, the program was led by Vladislav Flyarkovsky, from 1993 to 1997 Svetlana Sorokina was leading, from 1997 to 2000 - Nelli Petkova, from 2000 to 2001 - Vasily Kiknadze. In June 2001, the program closed.

On September 6, 2008, the program again went on the air with Sergey Brilev at 14:00, later at 20:00 [104] with a time of 1 hour. In 2008–2016, the program was broadcast on the principle of end-to-end broadcasting: each program release (11:00, 14:00 and 20:00) was broadcast live to all time zones of Russia (or duplicates - the Russia-1 TV channel propagation zones ). In the case of a business trip of the main host, the presenters of the main Vesti conduct the program.

In the format existing since autumn 2008, the program has rubrics, special reports, and interviews. Also, the program is shown on the Russia-24 TV channel at 23:00 in a more expanded form “for political gourmets” [105].

Starting from September 10, 2016, the program will be available only at 20:00 and at 23:00. Also in the studio appeared touch screen.

News of the Week Edit

Issued on Sundays from September 16, 2001. It is a digest of all events of the week. In the entire history of the program, the leaders have changed several times. From September 16, 2001 to July 13, 2003, the moderator was Evgeny Revenko [106]. From August 31, 2003 to February 11, 2007, the program led Sergey Brilyov. From February 18, 2007 to July 13, 2008, the program led Andrey Kondrashov [107]. From September 7, 2008 to July 8, 2012, the program led againEvgeny Revenko [108]. Since September 9, 2012, the leader has become Dmitry Kiselev [109] .

Until 2013, inclusive during the summer holidays, instead of “News of the Week”, the usual release of the “Vesti” program came out. Since March 2014, during the absence of the presenter Dmitry Kiselyov in connection with the summer holiday or holidays, the issue of the “Vesti at 8:00 pm” program is released on Sundays in the format of summarizing the week [110].

To lead Details Edit

It was published from January 10, 1994 to May 23, 2006 (with interruptions). The hosts of the program were Sergey Dorenko, Nikolai Svanidze [111], Vladislav Flyarkovsky [112], Dmitry Yakushkin [9] (1990s), Sergey Pashkov [113], Tatyana Aldoshina, Andrey Bystritsky [114], Dmitry Kiselev [115], Ernest Mackevicius [116], Dmitry Dibrov [117], Sergey Brilev (all 2000s) and others. Until the autumn of 2001, the program was called Details, but after the Vesti issue was merged at 5:00 pm (was released before October 11th) and at 11:00 pm with this program, a new name was received. Details ”[118].

To lead Duty Part Edit

The first release of the program “News. The duty unit "appeared on the TV channel" Russia "on July 1, 2002. For quite a long time, the program went on the air every weekday in the amount of 4 to 5 issues: the first went out in the morning, the last - around 4-5 in the morning, before the channel restarted [119]. On Saturday until 2014, the final issue was released at 11:20. In 2014–2016, only one issue was released on weekdays at 14:50. Currently, the program is being released on Russia-24 TV channel: standard issues on weekdays at 15:05, 17:30 and 21:30, the final release on Saturdays at 18:30. Presenters - Tatyana Petrova, Dmitry Smirnov. A similar program existed since 1997, but was called the “duty unit” and was produced by the joint editors of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation and Teleproject CJSC.

To lead Local time Edit

Exists since 2001. Regional news releases of local GTRK (branches of the VGTRK media holding). They are aired on weekdays from 5:00 to 21:00: blocks within the framework of the “News. Morning "(on the 7th and 35th minutes of the hour from 5:00 to 9:00), three daily issues - at 11:25, 14:25 (in the republics in the regional language) and 17:00, evening final release - at 20:45. The weekend schedule: daily release - at 11:20, final Sunday release (in Moscow is called “Week in the city”, in other regions - “Local time. Sunday”) - at 8:40.

Approximately from 2002 to 2008, at the end of the release of Vesti, at 20:00, the capital’s leader for a short time gave the word to any of the leading regional Vesti (including Vesti-Moscow) for a short time, and The 30 seconds of the allotted time should briefly tell what the audience of your region will be reporting in detail [120]. A little later, this procedure began to take place in issues at 11:00, which appeared in the eastern regions as an evening release.

To lead Economy Edit

From November 2005 until the end of 2012, within the framework of the program releases, at 11:00 and 17:00, the “News. Economy ”, which was represented by its presenters in the same information studio. Alexander Kareevsky, Nina Romanova, Alexander Golubev, Ekaterina Grinchevskaya, Tatyana Remezova [121], Oleg Obukhov, Anna Lazareva, Svetlana Stolbunets and others were leading at different times.

News - Sports Edit

It was published from May 13, 1991 to June 2, 2013. Initially, the program existed as a rubric after the block of socio-political information in the afternoon and evening editions of Vesti, both with the voiceover of the commentator and with the presenters in the studio. From September 2, 2002 to August 7, 2003, it was also released as an independent program on the channel “Russia” in the afternoon and evening air [122]. The releases were conducted by Nikolay Popov, Vladimir Ivanitsky, Dmitry Anisimov, Sergey Anisimov, Oleg Zholobov (1990s), Ekaterina Konovalova [123], Anton Sergeev, Anton Zaitsev [124], Dmitry Guberniev and Igor Budnikov (2000s) [ 122].

In June 2003, after the affiliated television channel Sport was launched, the program became the main news program of the channel. At the same time, new presenters appeared in the program - Maxim Demkov, Olga Vasyukova, Yana Batyrshina, Pavel Cheremisin and others. Later they were joined by Alexander Kuzmak, Daria Molchanova, Daria Lavrova, Denis Stoykov. The program was broadcast live on Sport TV channel, and then on Russia-2 (5-6, later 4-5 issues per day). 12-hour issues came out with subtitles in the form of a running line, in the remaining issues the latest sports results were reported in the running line (starting from 2010). Like most programs of the Russia-2 TV channel, it did not have a permanent airing time. Usually the program went on the air at 6:45 am-5: 00 pm, 9:00 am, 12:00 pm, between 4:00 pm and 7:00 pm, around 11:00 pm, and the final release was also being released at around 1 am Until 2010, the program was also released on the Russia-1 channel as a rubric in the Vesti program, but in a reduced form (3-5 minutes) and only in the release at 11:00, the presenter’s voice was only behind the scenes. Until 2013, it was broadcast in the eastern regions of Russia, from 3:00 to 10:00 Moscow time.

June 3, 2013 the program was closed. Instead, it came out the program "Big Sport" with the same schedule of broadcasting, but with extended timing and a different format. From August 18, 2014 to August 2015, the program was broadcast on the TV channel “Sport” (releases were prepared by colleagues from the TV channel “Russia-24”). The program also had an application “Details” - an interview with Andrey Shlyapnikov with sports stars.

To lead Press Edit

It was published from 1996 to 2000 (?) A year, initially - under the headline and headline "News from newspaper pages". The rubric was introduced by its presenters in the same information studio, on a position to the side of the main presenter. It was a review of newspaper headlines and interesting articles of the Russian periodicals for the last part of the day, with reports from reporters, synchronized journalists and newspaper editors.

From 2006 to 2009, it was released as a separate program on the Vesti information channel with the presenter Andrei Yegorshev, known from the Press Express program [127].

Lead at 20:00 Edit

From September 8, 2014, graduation at 20:00 is issued on weekdays as a separate program. It appears on the European territory of Russia, Siberia and the Urals on the channel "Russia-1", and on the channel "RTR-Planeta" is released for all versions of the channel. In the Far East, the program "Conduct at 20:00" as a separate program does not go on the air. During the holidays or summer holidays of the programs "Vesti on Saturday" and "Vesti weeks" also goes on Saturdays and Sundays (in the format of the final release for the week).

Deputy Editor-in-Chief Edit

  • Nelli Petkova (1996-1998)
  • Sergey Kurokhtin (1999–2000)

In the case of large-scale emergencies, emergency programs are released without a fixed airtime and lasting from a few minutes to a few hours.

  • On the night of October 3, 1993, after disconnection of all television companies broadcasting from Ostankino, RTR and Vesti, as well as Petersburg television, they became the only TV channels that remained on the air. From the reserve studio on the Yamskoye Pole, "Vesti" reported on the course of events of that night. The air was conducted by Svetlana Sorokina (01:00, 04:15), Nikolay Svanidze (21:00), Valery Vinogradov (20:00, 23:05: regular issues).
  • On October 4, 1993, the Vesti emergency issues were broadcast, which were aired at 06:10 (conducted by Mikhail Ponomarev), 08:00 (Svetlana Sorokina), 14:20 (Valery Vinogradov, in which CNN was broadcast live by assault the Supreme Council building RF).
  • On the day of the crash of the submarine K-141 "Kursk" in August 2000, special issues of "Vesti" were broadcast. During the issues, Arkady Mamontov, a correspondent for the program on board the cruiser Peter the Great, told viewers about the latest news related to this tragedy. The crew of the RTR was the only one allowed on board the cruiser [135] [136]. The presenters were Anastasia Melnikova [137], Mikhail Zelensky, Mikhail Antonov.
  • During the fire on the Ostankino tower on August 27, 2000, special news bulletins with direct inclusions on the topic periodically appeared on the channel. Before the breakage of broadcasting to Moscow and the Moscow Region, the channel managed to broadcast issues at 17:00 and 18:00, interrupting the broadcast from the world championship in the Formula 1 class [138]. The presenter was Mikhail Antonov.
  • On April 13, 2001, on the day of the release of Pavel Borodin, a special issue of Vesti was aired. The presenter was Yevgeny Revenko [139].
  • On September 11, 2001, on the day of the terrorist attack in the United States, there were news releases devoted entirely to the situation, and an experimental broadcast of the EuroNews channel with a Russian translation was broadcast on the night air with the RTR logo. The presenters were Sergey Brilyov, Mikhail Antonov, Anna Titova, Evgeny Revenko [140] [141].
  • On September 22, 2001, a special issue of Vesti was released, telling about a meeting of the leaders of the security forces in Sochi with the president and about building up the US military group in Asia. The presenter was Mikhail Antonov.
  • On October 27, 2001, a special issue of Vesti was issued, dedicated to the ascent of the Kursk submarine. The presenter was Sergey Brilev.
  • On October 23-26, 2002, when hostages were taken in the theatrical center at Dubrovka, special issues of “Vesti” were released, with interruptions to other content programs or without any interruptions. The presenters were Sergey Brilyov, Alexey Frolov, Elena Vykhodtseva, Maria Sittel, Evgeny Revenko [142] [143].
  • During the outbreak of hostilities in Iraq (mid-March 2003), news releases also came out hourly and round-the-clock from early morning to night [144]. The program correspondent Alexander Minakov [145] [146] [147] spoke first about the start of hostilities in Iraq.
  • On May 30 and 31, 2003, during the summits of the CIS countries and Russia-EU, the program came out of a field studio built on Zayachy Island in St. Petersburg. Выпуски имели название «Вести-Нева» [148] . Ведущим вечерних выпусков был Михаил Антонов.
    • Выпуски из выездной студии на Заячьем острове также выходили во время 32-ого саммита «Большой восьмёрки». Всего в таком формате вышло три программы продолжительностью 20 минут. Первые два выпуска вышли 14 и 15 июля 2006 года в 23:00, третий — 16 июля в 17:00. Ведущим был Андрей Кондрашов [149] .
  • 29 июня 2003 года вышел специальный выпуск программы, в котором сообщалось о военно-морских учениях в Балтийском море и о встрече президентов России и Польши в городе Балтийске в рамках данного мероприятия. Выпуск провёл Михаил Антонов.
  • В день обрушения крыши в аквапарке «Трансвааль-парк» 14 февраля 2004 года в 23:00 вышел специальный выпуск «Вестей» [150] .
  • On the day of the death of the president of the Chechen Republic, Akhmat Kadyrov, on May 9, 2004, special news broadcasts were also broadcast [151].
  • During the terrorist act in Beslan, beginning at 2:00 pm on September 1, hourly news releases were issued on all days (September 1 - 3, 2004). The first information about the incident was obtained in the issue at 14:00 from a report prepared by Margarita Simonyan, the program’s own correspondent in Krasnodar [145] [152] [153]. The issues were conducted by Elena Martynova, Mikhail Antonov, Maria Sittel and others.
  • On the day of the annual message of the President of the Russian Federation on April 25, 2005, a 5-minute special issue of Vesti with the presenter Mikhail Antonov was released: that year the Russia TV channel was the only one who received the right to fully broadcast the annual message of the President of Russia: for comparison, “First channel ”and TVC showed only a shortened version of it, returning to the previously planned broadcast schedule, and NTV limited itself to only a small report in the news release [154].
  • On the day of the Tu-154 crash near Donetsk, on August 22, 2006, at 18:00, a special issue of Vesti was released. The presenter was Andrei Kondrashov.
  • On February 10, 2007, the full version of Putin’s Munich speech was broadcast from 19:30 to 20:20 as part of the program’s airtime [155].
  • Issues in non-stop mode were published in the days of the funeral of the first Russian President Boris Yeltsin [156] and the Patriarch of Moscow and All Russia Alexy II (December 9, 2008) [157]
    • On April 25, 2007, the farewell ceremony and the funeral of Yeltsin were broadcast as part of the program’s airtime from 1:15 PM to 5:00 PM, Maria Sittel and Nikolai Svanidze were leading, then Ernest Mackevicius replaced them. At that time, Rossiya was the only TV channel filming the farewell ceremony for the first President of the Russian Federation, Boris Yeltsin (the other TV channels in parallel duplicated his picture - First Channel, NTV, TVC, Fifth Channel, Vesti).
    • On December 9, 2008, as part of the airtime program, the broadcast of the funeral of Patriarch Alexy II was also accompanied by explanatory comments for the audience, started at 8:00 and ended at about 14:50 [158]. The Russian Orthodox Church asked the TV channels not to broadcast the burial live, and the broadcast was cut off for ethical reasons [158]. In this case, the picture was duplicated only by 2 TV channels: “First Channel” and “Vesti” [159].
  • On May 17, 2007, from 9:00 am, there was a special issue of Vesti, dedicated to the reunification of the Russian Orthodox Church and the ROCOR and the first joint worship service. The presenter was Mikhail Antonov.
  • In the days of hostilities in South Ossetia in August 2008, special news releases ranging from a few minutes to an hour also appeared [160]. The issues were conducted by Elena Vykhodtseva, Konstantin Semin, Ernest Mackevicius and Andrei Kondrashov.
  • On January 17, 2009, at 18:17, a special issue of Vesti was shown with a full live broadcast of the Moscow International Conference on the supply of Russian gas to Europe with the participation of President Dmitry Medvedev [161]. The presenter was Sergey Brilev.
  • On April 2, 2009, at 10:50 pm, a special issue of Vesti was released with a record of the Russian President’s press conference at the G20 summit in London. The presenter was Konstantin Semin.
  • On March 29, 2010, on the day of the explosion in the Moscow metro, only one special issue was shown, which was put on the broadcasting network at 1:30 pm [162]. Previously, the first information about the terrorist act was briefly communicated in a planned release at 11:00 [163]. As a result, waves of criticism and accusations of the inoperability of its information service [162] fell on the TV channel.
  • During the disaster near Smolensk and the death of Polish President Lech Kaczynski (April 10, 2010), special issues of Vesti were broadcast during the day. The first issue was released on schedule at 14:00. Then the special issues of the tragedy were held at 16:55, 17:55, 0:00 [164].
  • On January 24, 2011, on the day of the terrorist attack at Domodedovo Airport, only two special issues of Vesti were shown at 6:05 and 23:00 [165]. As a result, waves of criticism and accusations of inoperability of its information service [166] fell on the TV channel.
  • On July 7, 2012, on the day of the flood in Krymsk, a special edition of “Vesti on Saturday” was released about the incident [167]. On July 15, 2012, at about 23:00, a special issue of “Vesti” was released with reports of the President’s visit to the city affected by flooding a week earlier [168].
  • February 15, 2013 at 23:20, a special issue of "Vesti" was released with a live broadcast from NASA in connection with the approach of the asteroid, codenamed 2012 DA14. The presenter was Andrei Kondrashov.
  • In connection with the political crisis in Ukraine at the end of February 2014 there were issues of “Vesti” at 23:00 with Yevgeny Popov.
  • In connection with the armed conflict in Ukraine in 2014, some issues of “Vesti” at 20:00 went with a significantly increased timing (up to 2 hours) [169]. At first, such issues went in two parts with a break on the program “Good night, kids!” [170], then in a single block, thereby shifting the beginning after the oncoming series for 20-30 minutes.
  • On March 18, 2014 at 14:50, a special edition of the program was shown with a live broadcast of the unplanned appeal of the President of the Russian Federation from the St. George Hall of the Kremlin - the Crimean speech of Vladimir Putin [171]. The broadcast was conducted by Andrei Kondrashov.
  • On July 17, 2014, on the day of the plane crash in Ukraine, at 23:00 a special issue of Vesti [172] was aired. The presenter was Yevgeny Popov.
  • On February 6, 2015, at 23:31, a special issue of Vesti was released announcing the results of the negotiations of Merkel, Hollande and Putin on Ukraine in Moscow [173]. The lead was Ernest Mackevicius.
  • On February 11, 2015 at 10:13 pm, a six-minute special issue of Vesti was released with live coverage of the correspondent Olga Skabayeva [174]. Theme: "The meeting of the" Norman Four "in Minsk: Merkel, Hollande, Putin and Poroshenko. In the period from 23:00 to 5:00 there were 4 more special issues on the same topic, the last of which began at 3:00 and ended at 4:57 Moscow time. All special issues were led by Ernest Mackevicius. Between 23:30 and 3:00, the program “Special Correspondent” went on the air with Yevgeny Popov. At 0:30 and 1:30 the program was interrupted by the release of "Vesti". At 5:00 the TV channel went on air according to the planned TV program.
  • On the day of the crash of the Russian aircraft in Egypt on October 31, 2015, the planned release of “Vesti on Saturday” with Sergey Brilev at 14:00 lasted about half an hour and was completely devoted to this topic. Then at 4:45 pm a special edition of the program on the same topic was released, which ended at 5:45 pm [175]. On November 1, 2015, special editions of "Vesti" were released with new details of the crash [176] at 8:00, 10:20 (instead of the program "Vesti-Moscow. A week in the city"), 11:00, 14:00 and 16:30 [177]. All issues led Evgeny Rozhkov.
  • In connection with the terrorist attacks in Paris, which took place late on Friday, November 13, 2015, the planned release of "Vesti on Saturday", aired the next day at 14:00, lasted about half an hour and was completely devoted to this topic [178].
  • On November 16 and 17, 2015, at 22:50, there were special issues devoted to events related to the terrorist attacks in Paris and the operation of the Russian Aerospace Force of the Russian Federation in Syria, as well as to the investigation of the crash of the A321 aircraft in Egypt.
  • On the night of February 12/13, 2016, at about 1:34 am Moscow time, a special issue was released, dedicated to the outcome of the meeting between Patriarch Cyril and Pope Francis in Cuba. The presenter was Andrei Kondrashov.
  • On March 19, 2016, on the day of the Boeing 737 crash in Rostov-on-Don, at 17:00 there was a special issue of a 15-minute program devoted to this topic. The presenter was Yevgeny Rozhkov.
  • On September 18, 2016, on the day of the election of deputies of the State Duma, at 17:00 an unscheduled release of a 5-minute program was released, which reported on the voting process. Planned issues at 11:00 and 14:00 were devoted almost entirely to elections [179]. All issues were led by Irina Rossius.
  • On the night of January 27-28, 2017 at 0:00 a 15-minute unscheduled issue of Vesti was released, summing up the day. The presenter was Andrei Kondrashov.
  • On April 3, 2017, new details of the explosions in the St. Petersburg metro were described in a planned release at 5:00 pm, which lasted 50 minutes. The presenter was Yevgeny Rozhkov.
  • On the night of August 17-18, 2017, at 00:30, a special issue of 15 minutes was released, completely dedicated to the terrorist attack in Barcelona. The presenter was Yevgeny Rozhkov.
  • April 14, 2018 at 10:10, a special issue of "Vesti" was released for a period of 6 minutes, which described the launching of a missile attack on government facilities in Syria. The planned release at 11:00 was also entirely devoted to this event. The presenter was Yevgeny Rozhkov.
  • June 19, 2018 at 23:04 and July 1, 2018 at 19:55, at the end of the Russian national team matches at the World Championships with teams of Egypt and Spain, special issues of the program lasting 37 and 42 minutes, respectively, dedicated to these events were issued. Leading in both cases was Evgeny Popov, who aired from the stadiums "St. Petersburg" and "Luzhniki", respectively.
  • On August 31, 2018 at 23:00 Moscow time, a special issue of Vesti was broadcast in connection with the death of the head of the DPR, Alexander Zakharchenko. The lead was Ernest Mackevicius.

Twice, in 1995 and 2001, the Vesti television program won the TEFI Award in the nomination The Best Information Program. In 2016, the award was also awarded to the “Vesti at 23:00” program, which was published on Russia-24 TV channel [103].

Pin
Send
Share
Send

Loading...